اینفوگرافیک ۶ نکته برای تحت تأثیر قرار دادن هیئت‌های استخدام _ دنیا جاب
۵ نکته درباره مصاحبه استخدامی که هرگز نشنیده اید_دنیا جاب
سوالاتی که باید در ابتدای مصاحبه استخدامی بپرسید_ دنیا جاب
۷ دلیل برای اثبات اینکه مصاحبه استخدامی ترس ندارد_ دنیا جاب
بهترین و بدترین رنگ های لباس در مصاحبه های استخدامی_ دنیا جاب

۱۲ نکته برای جویندگان کار در زمان مصاحبه

دنیا جاب: جست و جوی موفقیت‌آمیز و موثر برای یک شغل درست مانند یادگیری دوچرخه سواری، مهارتی اکتسابی است. همه ما بعد از یادگیری دوچرخه سواری چرخ‌‌های کمکی متصل به دوچرخه را جدا می‌کنیم.

بنابراین نکات ذیل را به عنوان «چرخ‌های کمک آموزشی» در نظر بگیرید که به شما کمک می‌نمایند تا کارجوی بهتری باشید.

برای دعوت شدن به مصاحبه:

• با انگیزه باشید

بسیاری از افراد جوانب گوناگون یافتن شغل جدید را مانند یافتن سرچشمه آب تلقی می‌کنند، به عبارتی تغییر شغل یک حقیقت زندگی است.
طبق آمارهای دفتر نیروی کار ایالات متحده، نیروی کار بین سنین ۱۸ تا ۳۸ سال تقریباً ۱۰ مرتبه شغل خود را تغییر خواهند داد. انگیزه خود را از دست نداده و ادامه دهید.

• مشخص کنید دقیقاً خواستار چه چیزی می‌باشید

در واقع لازم است با خود روراست باشید و مشخص نمایید از عهده انجام چه کارهایی به خوبی برمی‌آیید و انجام چه کارهایی برایتان لذت بخش است. این عمل بسیار به شما در یافتن مسیر و بازار درست و مناسب کمک خواهد نمود.

• در رزومه‌تان تغییری ایجاد نمایید

بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌ها به دنبال مهارت‌ها و استعدادهای محسوس و مفید در بین داوطلبان می‌باشند. داشتن تنها عنوان «مدیر و مسوول» در شغل قبلی‌تان کافی نبوده و بدان معنا نیست که شما الزاماً مدیر خوبی بوده‌اید و به عبارت دیگر شاید تنها این نام را به یدک می‌کشید.
رزومه باید موفقیت‌های قابل ارزیابی را به تصویر بکشد، از قبیل افزایش سودآوری یا افزایش دخایر سازمانی.

• توانایی‌ها و قابلیت‌هایتان را برجسته نمایید

بسیاری از کارفرمایان دوست ندارند منحصراً شاهد یک سری اسامی شر کت‌ها در رزومه‌ـان باشند، آنان خواستان مطالب بیشتری هستند.
در واقع بهتر است به جای تمرکز بر روی مشاغل قبلی خود، مهارت‌ها و قابلیت‌های خود را (شغلی و شخصی) برجسته نمایید. به نوعی شاید قابلیت‌ها، پشتکار و توانایی‌های شما در سمت مدیریت بدین طریق بهتر جلوه کند.

• شبکه‌سازی

جست و جوی شغلی بدون ارتباط با همکلاسی‌ها و هم دانشکدیها سابق یا همکاران فعلی درست مانند آن است که اینترنت را منحصراً برای خدمات ایمیل آن بخواهید یعنی از تمامی اطلاعات و سرویس‌های مفید که می‌توانند شما را در جست و جو یاری نمایند چشم‌پوشی کرده‌اید. که البته این امر منطقی به نظر نمی‌رسد.

اهمیت زمان مصاحبه:

• گوش دادن

منظور یک گوش دادن واقعی است. از آنجا که زمان کمی برای مصاحبه دارید لذا باید آن هنگام که شخص مصاحبه‌کننده توقعات و خواسته‌های مورد نظر خود و شرکت را می‌گوید با تمام حواس به او گوش دهید.

• ایجاد ارتباط با مصاحبه کننده

تنها با ارایه رزومه تمامی داوطلبان همانند یکدیگر هستند، نکته مهم و قابل توجه در این مرحله نحوه عملکرد در مصاحبه می‌باشد که چطور بتوانید خود را از دیگران متمایز نموده و در برابر داوطلبانی که تنها رزومه ارایه داده‌اند خود را برجسته‌تر جلوه دهید. بنابراین لبخند بر لب همراه با ارتباط چشمی ادامه دهید.

• سکوت کردن

فراموش نکنید که سکوت نمودن بسیار بهتر از آن است که برای از بین بردن سکوت حرف‌های بیهوده و بی‌اساس زده شود.
بیشتر اوقات نه تنها اینگونه حرف زدن فایده‌ای نداشته و کاری از پیش نمی‌برد بلکه بیهوده و بی‌هدف صحبت کردن می‌تواند موجب بروز مشکلاتی نیز گردد، به عبارتی ممکن است سخنانی گفته شود که واقعاً قصد گفتن آن‌ها را نداشته‌اید.

• آماده باشید

خود را برای هرگونه سوالی آماده نمایید. در واقع بهتر است قبل از اینکه مصاحبه کننده سوالی بپرسد، خودتان مطالبی را که فکر می‌کنید لازم است را بیان کنید. این راهی است برای ایجاد تأثیری پایدار.

• سوپراستار باشید

باید «موقعیت‌ و جایگاهی» را که در آن مشغول به کار بوده‌اید، «وظایفی» که بر عهده شما بوده و «اقداماتی» که برای انجام آن به کار برده‌اید و «نتایج» به دست آمده را شرح دهید.

• سوال بپرسید

سوال پرسیدن را فراموش نکنید. سوالاتی از قبیل: چرا جایگاه شغلی مورد نظر در حال حاضر خالی است؟ آیا امکان پیشرفت و ارتقاء در موقعیت مورد نظر وجود دارد؟ مزایای شغل چیست؟ از نحوه پاسخگویی مصاحبه کننده به سوالات خود می‌توانید اطلاعات زیادی در خصوص شرکت جمع‌آوری نمایید.

• تشکر کنید

از مصاحبه‌کننده بابت وقتی که گذاشه است تشکر نمایید. و همچنین سوال نمایید آیا لازم است اقدام دیگری انجام دهید. سپس می‌توانیند مصاحبه را با یک یادداشت یا ایمیل تشکر مناسب و به جا پیگیری نمایید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اینفوگرافیک ۶ نکته برای تحت تأثیر قرار دادن هیئت‌های استخدام _ دنیا جاب
۵ نکته درباره مصاحبه استخدامی که هرگز نشنیده اید_دنیا جاب

درخواست اشتراک در خبرنامه

1 + 2 = ?

ما را در تلگرام دنبال کنید: